Anders dan gepland

2 januari 2022 - Silicon Valley, Verenigde Staten

Gelukkig nieuwjaar lieve mensen!

Vorige keer vertelde ik jullie over onze belevenissen in Las Vegas en dat onze volgende stap het huren van een camper zou zijn. Het liep allemaal anders dan gedacht.

Het reizen op de bonnefooi heeft zijn voor- en nadelen. We hebben soms niet genoeg tijd om alles goed uit te zoeken. Net voor het bevestigen van de camper bekeken we nog een keer het weerbericht van de verschillende locaties. Wat bleek: ’s avonds zou het kwik dalen tot min 8. Voor campeergroentjes als wij zijn dit niet de juiste omstandigheden. We besluiten om een ander plan te maken en dat vond ik wel even moeilijk. Wanneer ben je hier nou weer?

Met een Flixbus vertrokken we vanuit Las Vegas naar Los Angeles. Vanuit de bus zagen we de woestijnvlaktes voorbij gaan, afwisselend door klein stadjes. Dan begin je in de verte Los Angeles te zien en het is echt gigantische stad. In de hele regio wonen een kleine 19 miljoen mensen dat is meer dan in heel Nederland. Hoe ontdek je zo’n uitgestrekte stad? In een Hop on Hop off Dubbeldekker bus. Normaal gesproken vinden we het veel fijner om te lopen maar hier hebben we echt van genoten. Lekker zitten en kijken!

In Los Angeles hebben we de huurauto opgehaald. Wat een verschil met huren in Europa. Bij de balie werden onze gegevens gecontroleerd. Daarna mochten we buiten zelf een auto uitzoeken. Geen controle verder met iemand van het bedrijf, we konden zo wegrijden. Dit zorgde aan het einde van de huurperiode voor wat zenuwen. Er zaten wat krasjes op de auto en we hadden geen formulier waar dit stond genoteerd. Dit was nergens voor nodig. We kwamen aanrijden in een niet al te goed verlichte garage, iemand liep een rondje om de auto en alles was oké. Ze kijken naar het verzekeringspakket en grote beschadigingen. Het auto rijden was trouwens een leuke ervaring. Nadat we de snelweg opreden was het 268 km rechtdoor. De banen zijn breed, je kan beide kanten inhalen en mensen blijven veel in hun eigen baan. Zitten en gaan!

Van de bekende kustroute hebben we helaas weinig gezien door de regen. Onderweg naar de Airbnb in een wijnstreek voelden we ons niet helemaal top. We dachten dat het kwam door alle airconditioning en kunstmatige lucht. De volgende dag was ik super moe en niets waard en dat op kerstavond. Wat stom! Gelukkig wist Maurice de kerstsfeer naar ons toe te brengen met een kleine kerstboom. De volgende dag voelde ik me een stuk beter maar toen was Maurice juist ziek. En ineens was daar de positieve test op corona. We leven al bijna twee jaar met corona en elke keer zijn we de dans ontsprongen en nu hebben we het ineens. Dat voelde toch wel gek.

En nu is het 2 december en zit onze quarantaine periode erop. Het duurde lang, was vaak saai maar erg nodig om ons helemaal beter te laten voelen. We zijn nog wel sneller vermoeid maar dat hoort er volgens mij bij. Wat een timing dat de quarantaine samen viel met de Top 2000. Een fijne vorm van constant vermaak. Zeker toen Maurice de liedjes probeerde mee te zingen, haha!

Vandaag gaan we richting San Francisco om deze stad te ontdekken. Dit zal waarschijnlijk onze laatste stop zijn in de VS. Volgende week willen we verder richting Midden Amerika, Mexico misschien.

Tot dan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margret:
    2 januari 2022
    Leuk weer om jullie verhaal te lezen. Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met veel mooie ervaringen. Fijn dat jullie hersteld zijn; nu ben je goed beschermd voor de rest van de trip 🤣. Liefs!
  2. Eva:
    2 januari 2022
    Gelukkig nieuwjaar! Balen dat jullie corona hadden maar fijn dat jullie nu weer opgeknapt zijn! Geniet van SF!
  3. Paula:
    2 januari 2022
    Wat vervelend lieverds dat jullie corona hadden, maar nu wel 3 maanden beschermd zeggen ze. Maar hier spreekt moeder en raad aan toch voorzichtig te zijn, gehoord van verschillende mensen dat je het meerdere keren kan krijgen. Geniet nog lekker en zie uit naar het volgende verslag, dikke knuffel van mij Paula
  4. Kees:
    2 januari 2022
    Gelukkig nieuwjaar gewenst Balen dat jullie Corona hebben gehad. Maak er nu mooie reis van. Geniet van SF. Groet Kees
  5. Gerard:
    2 januari 2022
    Vervelend dat met corona, maar we begrijpen weer hersteld. Kunnen jullie herstelbewijs krijgen? Want dat zijn jullie volledig (3x) gevaccineerd! Kan belangrijk zijn bij vervolg van jullie trip. Geniet van San Fransico, een prachtige stad!
    Lieve groeten,
    Nelleke & Gerard
  6. Gre:
    5 januari 2022
    Ik wens jullie een voorspoedig 2022. Vervelend dat jullie corona hadden, maar gelukkig zijn jullie er weer van af. Nog een fijne reis.
    Groetjes, Gre