Bewonder en verwonder

19 december 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo daar!

Washington lijkt alweer weken geleden. We zijn nu op een bijzondere plek in Amerika, daar vertel ik zo meer over. Eerst terug waar we vorige week waren.
Zondagochtend maakten we nog een laatste wandeling in Washington. Warm aangekleed met sjaal, handschoenen en oorwarmers liepen we nog een keer langs het Witte Huis. Het contrast met de volgende bestemming kan bijna niet groter. Een drie uur durende vlucht richting het zuiden en de temperatuur was ’s avonds nog 27 graden. Welkom in Miami Beach. Deze plek draait om zien en gezien worden: mooie auto’s, schaars geklede vrouwen en veel spierballen. Erg vermakelijk om dit te aanschouwen en overdag op het strand te relaxen.

Wat is het fijn om na regenachtige weken in Nederland op een bestemming te zijn waar de temperatuur niet onder de 24 graden komt. De geur van zonnebrand, het geluid van de golven en eindeloze rijen palmbomen. Hier kunnen we wel aan wennen. We leven echt van dag tot dag en plannen eigenlijk niet vooruit.

Na hotels vonden we het weer tijd voor Airbnb. Dit leek in eerste instantie niet de juiste keuze. We zaten op een erg bedrijvig stukje van Collins Avenue. Muziek tot diep in de nacht en dansende mensen op straat leken hier de normaalste zaak van de wereld. We voelen ons soms wat bejaard maar slapen gewoon graag rustig. Even overwogen we om een andere accommodatie te zoeken maar de volgende nachten was het een stuk rustiger.
De laatste ochtend in Miami hadden we ontbijt met Tsippy en haar zoontje. Ze is een vriendin van Emile en woont al 20 jaar in Florida. Wat een lief mens en leuk om haar ervaringen te horen over het leven hier.

En nu zijn we in Las Vegas en we vinden het nog leuk ook. Van te voren had ik niet gedacht dat deze stad bij ons zou passen maar we zijn erg onder de indruk. Alles is groots; ons hotel heeft meer dan 3500 kamers. Onze kamer bevindt zich op de 23ste verdieping, van de 66 verdiepingen. Daar maakt mijn hotelhart wel een sprongetje van.

En het gokken? We zijn niet de meest winstgevende gasten voor het casino maar we vermaken ons prima. Tot slot nog een aantal dingen waar we ons over hebben verbaasd:
- Valet parking bij de supermarkt
- Naast kerstbomen ook veel chanoekias
- Roken is toegestaan in de casino’s; zo blijven de gasten nog langer binnen.
- Speelautomaten direct bij aankomst uit het vliegtuig.

Volgende week beginnen we aan een nieuw avontuur met een camperbusje. Tot dan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne:
    19 december 2021
    Leuk!! Vermakelijk om te lezen jullie verhalen! Veel reis plezier nog en we kijken al uit naar de update over het camperavontuur! Liefs van ons
  2. Gerard:
    19 december 2021
    Mooi verslag/verhaallijn Simone en Maurice! Gisteren tuinkerst samenkomst bij ca 8 graden en bijna regen, maar warmte door samen zijn waarbij jullie gemist werden. Terrasverwarmers snert en chocolademelk hielpen. Jaloers op warme kleuring waar jullie zijn, geniet van de momenten! Ps niet gokken he!
    Groet Gerard
  3. Jochai en Mila:
    19 december 2021
    Echt leuk dat jullie zoveel zien!
    Woef Woef Woef!
  4. Paula:
    21 december 2021
    Leuk om jullie verhalen zo te lezen, en volgens mij komen er nog vele leuke bij. Geniet met volle teugen samen van al het moois en leuks. Dikke knuffel van mij Paula
  5. Judith:
    23 december 2021
    Super om te lezen :) en veel plezier samen, lekker cruisen met de camper!!
  6. Margret:
    24 december 2021
    Leuk om jullie te volgen. Fijne kerstdagen samen!
  7. Oma Truus Huisman:
    24 december 2021
    Oma heeft jullie verhalen gelezen met leuke foto’s. Geniet met elkaar en fijne dagen!
  8. Paula:
    1 januari 2022
    Lieverds wil jullie een heel gelukkig Nieuwjaar wensen en mogen jullie dromen uit komen.
    Dikke kus en knuffel van mij Paula xxxxxxxxx
  9. Tsipporah Calloway:
    2 januari 2022
    Lieve Simone & Maurice,
    Wat een geweldige blog post!!Ik vond het zo leuk om jullie te zien en voor jullie kleine Phillip te ontmoeten. Geniet van elkaar en van jullie reis. Love always, Tsippy m, Phillip and baby Phillip