De nieuwe koers is bekend

9 februari 2022 - San José, Costa Rica

Lieve allemaal,

In onze vorige blog waren we net aangekomen in Mexico Stad en merkten we dat we een koers voor de rest van de reis nodig hadden. We stonden op een kruispunt en waren besluiteloos. Gaan we verder richting Zuid Amerika of houden we vast aan het originele plan (via Israël) naar Azië. Corona zorgt ervoor dat alle opties haken en ogen hebben en dit resulteerde in de nodige tijd zoeken op Google.

Voorbeeld: mijn twee vaccinaties zijn niet meer voldoende in Israël en de booster moet minimaal 14 dagen voor aanvang zijn gezet.
Google search: waar kan ik een boosterprik halen als toerist?
Resultaat: Rusland, Abu Dhabi en misschien Amerika
Gedachten: Gaan we weer terug naar Amerika voor twee weken? Of kunnen we dan niet beter terug naar Nederland via een andere Europese bestemming naar Israël?

Een andere Google search: Wat is de beste manier om vanuit Midden Amerika naar Azië te reizen?
Resultaat: Via Amerika en Japan of via Europa maar beide hebben een prijskaartje.
Gedachten: Nooit geweten dat het lastig is om vanuit Midden Amerika naar Azië te reizen. Wat zullen de totale kosten zijn inclusief PCR enz.? Wat betekent dat voor ons budget?

Dit zijn twee van de voorbeelden maar we hebben eindeloos gezocht. Tot we op het dakterras van het hotel zaten en een ouderwets lijstje gingen maken. De conclusie: We gaan verder richting Zuid-Amerika. Een klein voordeel: we kunnen ons Spaans blijven oefenen met Duolingo. Een collega raadde deze app aan en het is echt een leuke manier om een taal te oefenen.

Om verder te kunnen reizen naar Zuid Amerika hadden we een gele koorts vaccinatie nodig.
Nieuwe Google search: waar kan ik een gele koorts vaccin halen in Mexico Stad?
Resultaat: Om de hoek van het hotel bij een reiskliniek. Ik had van te voren een beetje mijn bedenkingen maar mijn verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. De dokter was super professioneel, sprak aardig Engels en was heel behulpzaam. Ze vertelde ons zelfs uitgebreid verteld over haar Duitse liefde en hun ontmoeting, schattig!

Alle voorbereidingen voor onze volgende bestemming Costa Rica waren inmiddels achter de rug en we konden nog een paar dagen relaxen in de stad. Tot Maurice zondag ineens opgezette klieren kreeg en zich niet lekker voelde. Het bleek geen bijwerking van het vaccin te zijn maar een andere ontsteking. Het hotel liet een dokter komen en dit resulteerde in een grote antibioticaspuit. Voor alles een eerste keer, haha!

Vandaag hadden we nog een primeur: businessclass vliegen met Avianca. Tijdens corona keken we op Youtube veel reisverhalen ter inspiratie (Kara and Nate zijn onze favoriet). En ineens was daar de mogelijkheid voor maar €50,- p.p. extra. Er waren eigenlijk meer voordelen buiten het vliegtuig dan in het vliegtuig. Bij het inchecken konden we een lange rij voorbij lopen, we waren als eerste uit het vliegtuig en daardoor snel door de douane. De stoelen waren groot en veel beenruimte maar helaas geen eten of mooie souvenirs zoals bij KLM. Wie weet in de toekomst nog een keer.

Tot slot, mocht je ooit naar Mexico op vakantie gaan, sla de hoofdstad dan niet over. De stad heeft ons echt verrast door de moderne uitstraling met veel groen. Er zijn leuke wijken zoals Roma die aanvoelen als Greenwich village in New York. Mexico stad is echt een metropool waar mensen zichzelf kunnen zijn en dat zie je terug in een zichtbare LHBTQ gemeenschap.

Lieve groet van ons!

1. Gerard:
    9 februari 2022
    Wel gedoe met Corona Simone en Maurice! Maar een positieve benadering van jullie om natuurlijk door te gaan met de trip! In Zuid - Amerika is veel te zien, lekker genieten!
  2. Sarah:
    9 februari 2022
    Haha, lijstjes to the rescue! Klinkt als een strak plan, ben heel benieuwd wat Costa Rico jullie weer voor moois gaat opleveren ❤️
  3. Ilse van Dijk:
    9 februari 2022
    Blijkbaar werkt mijn e-mailupdate dus nadat ik vandaag even jullie site checkte ontdekte ik allemaal nieuwe reisverhalen! Leuk om zo op afstand wat mee te beleven. Veel plezier op jullie nieuwe koers! Grt Ilse
  4. Marc Smellink:
    12 februari 2022
    Wat fijn om te lezen dat jullie het nog zo goed naar je zin hebben. Fijne verhalen. Jaloersmakend hoor! Leuk om op afstand mee te lezen. Maurice, wat naar van die prik in je bil. Maar ach er zijn ergere dingen. Groetjes!